Een effectieve call-to-action (CTA) leidt je bezoekers naar de volgende stap die je wilt dat ze nemen. Of het nu gaat om het inschrijven voor een nieuwsbrief, het downloaden van een e-book of het plaatsen van een bestelling, een goede CTA kan het verschil maken tussen een bezoeker die gewoon rondkijkt en een bezoeker die converteert in een klant of lead.
Een CTA, of call-to-action, is een element op een website, advertentie of ander marketingmateriaal dat ontworpen is om de bezoeker aan te moedigen een specifieke actie te ondernemen.
Een CTA is een van de meest kritische elementen op een website. Het is het punt waarop je bezoekers worden aangemoedigd om actie te ondernemen, en als die CTA niet effectief is, kun je veel kansen missen. Hier zijn enkele redenen waarom effectieve CTA’s van vitaal belang zijn:
6 tips voor goede call-to-actions die conversies opleveren
Nu we begrijpen waarom CTA’s belangrijk zijn, laten we eens kijken naar enkele strategieën voor het maken van CTA’s die echt werken:
Een effectieve CTA moet kristalhelder zijn, zonder ruimte voor interpretatie. Het moet de bezoeker direct vertellen wat er van hen wordt verwacht. Vermijd vage bewoordingen die de bezoeker in verwarring kunnen brengen. Een CTA als “Klik hier” is minder effectief dan “Download nu het gratis e-book”. Zorg ervoor dat de boodschap kort en krachtig is, zodat het gemakkelijk te begrijpen is, zelfs met een vluchtige blik.
Voorbeeld:
Wil je meer weten over het maken van effectieve CTA’s voor jouw website? Neem contact op met Netgemak voor deskundig advies en ondersteuning!
Heb je andere vragen of wil je meer informatie? Ook dan kun je onderstaand formulier invullen. Wij gaan graag voor je aan de slag.